ACHO je zase Blíž lidem. Radil jí PR expert
12. května 2016 ACHO

ACHO je zase Blíž lidem. Radil jí PR expert

Pomoc při mimořádných událostech v Česku, na Haiti i Ukrajině. Činnost humanitárního oddělení ACHO je rozmanitá, zbývá dostat ji do povědomí lidí z řad veřejnosti. Jak na to, to se ve středu 11. května dozvěděli charitní pracovníci a studenti spřátelených škol od PR profesionála Marka Jehličky. Ten přiblížil, jak psát tiskovou zprávu a čím zaujmout média i veřejnost. Účastníci kurzu se dotkli i témat, jako jsou Facebook a video. Školení je součástí projektu Blíž lidem...    

Teorie, ukázky z internetu a praxe. S tím vším kurz PR aneb Efektivní komunikace na FB a s médii počítal. „Zkuste mi říct, čím by měla tisková zpráva novináře zaujmout,“ vybídl účastníky kurzu lektor Jehlička. Od stolu se ozývala nejrůznější kritéria zajímavosti. „Zaujme třeba poutavý lidský příběh,“ hází do placu studentka Eliška. „Důležitá je i aktuální situace, ke které by se zpráva vztahovala,“ přidává na seznam jedna z pracovnic Charity. Papír se brzy plní dalšími tipy. Média přitáhne třeba i populární osobnost, význam zprávy, originalita, stručnost, ale bohužel i negativita.

Charitní pracovníci i studenti se soustředíZkusme si napsat vlastní tiskovou zprávu

Po teoretické části si účastníci kurzu vyzkoušeli napsat tiskovou zprávu, jejíž klady a zápory potom rozebrali s ostatními. Lektor Jehlička jim také poradil s nejvhodnějším načasováním zpráv, dále jak je správně zacílit a jaké nástroje k jejich šíření použít. Samostatnou kapitolou byl například Facebook nebo Youtube kanál. V takových případech hraje významnou roli zábava. „Měli bychom se vžít do lidí, kteří na internetu vyhledávají to, co je zajímá, a pak se strefit do jejich zájmu a potřeb,“ pokračoval lektor s tím, že ideální je, když zpráva, video, soutěž či jiný způsob, jak dát o sobě vědět, předčí očekávání oslovených.

Součástí školení byla také projekce videí s inspirativními PR aktivitami a kampaněmi.

Marek Jehlička je bývalý novinář a tiskový mluvčí, stojí za vznikem několika neziskových organizací nebo projektu natočvideo. V současnosti je lektorem a poradcem v oblasti PR a sociálních sítí.

O PR s Markem Jehličkou

Projekt Blíž lidem může Arcidiecézní charita Olomouc uskutečnit díky podpoře České rozvojové agentury.

         Kriz_plaminky_ACHO_finalcrpomoc_horiz_r

 

Karolína Opatřilová, ACHO