Pracovníky Charity a studenty proškolil expert. Dárci se mají na co těšit
14. března 2016 ACHO

Pracovníky Charity a studenty proškolil expert. Dárci se mají na co těšit

Jak pečovat o dárce a poutavě je informovat o činnosti Arcidiecézní charity Olomouc na Haiti a Ukrajině či inspirace pro web, Facebook nebo zajímavou charitativní kampaň. Nejen to přiblížil pracovníkům Charity a také stážistům z partnerských škol fundraisingový expert Petr Machálek. Proškolil je ve čtvrtek 10. března. Kurz navíc zahájil projekt Blíž lidem, který vylepší práci humanitárního oddělení v oblastech fundraising a PR...

Fundraising, tedy vypracovaný systém dárcovství, je v Česku stále ještě opomíjený. Protože ACHO už léta pracuje se spoustou dárců, kteří pomáhají potřebným i za hranicemi, vylepšení tohoto systému je pro ni stěžejní. V současnosti ACHO spolupracuje s více než 300 českými dárci, kteří platí vzdělání, učebnice i jedno teplé jídlo denně zhruba 400 chudým Haiťánkům. Tyto děti by byly o hladu, některé by ani neměly přístup k čisté pitné vodě. Dalších 300 českých rodin podporuje ještě 300 potřebných na Ukrajině. Jejich peníze tam pomáhají jak malým dětem a studentům, tak uprchlíkům z východu země či válečným veteránům.

Tito všichni dárci se letos mají na co těšit. Přibude více čísel dárcovských magazínů, zpestření na Facebooku, soutěží a podobně. Charita navíc osloví další potenciální dárce – nové metody, jak na to, jí přiblížil fundraiser Petr Machálek. Kurzu pod jeho vedením se účastnili nejen zaměstnanci Charity, ale také studenti Přírodovědecké fakulty Univerzity Palackého a Caritas – Vyšší odborné školy sociální. Machálek nastínil, jak oslovit potenciální dárce, ať už jednotlivce, firmy nebo celou veřejnost. Potom také to, jak o tyto dárce pečovat a jaké nástroje jsou k tomu zapotřebí. Pak si účastníci kurzu vyzkoušeli oslovit dárce pomocí dopisu, pod taktovkou fundraisera Machálka také rozebírali takové dopisy z praxe, dále se zaměřili na dárcovské stránky konkrétních organizací a sbírali inspiraci při zhlédnutí úspěšných charitativních kampaní.

Charitě na míru

Během kurzu se účastníci aktivně zapojovali, dotazovali se lektora a diskutovali s ním. Machálkovo školení tedy vycházelo i z potřeb ACHO a bylo tak ještě prospěšnější.

Zpětná vazba účastníků kurzu vyznívala zejména kladně. „Jsem ráda, že jsem do fundraisingu pronikla, neměla jsem totiž konkrétní představu, co vše získávání dárců a péče o ně obnáší. Už se těším, až si to vše díky projektu budu moct vyzkoušet,“ sdělila jedna ze studentek.

„Jsme arcidiecézní charita, takže je třeba si uvědomit, jakým způsobem pracovat a oslovovat veřejnost, aby to bylo působivé a přitom v souladu s charakterem naší organizace,“ zněl postřeh z řady zaměstnanců.

„Školení bylo inspirací a také motivací do další práce,“ řekla další pracovnice Charity.

Kromě nových poznatků a nápadů si zúčastnění odnesli z Charity domů i Osvědčení o absolvování kurzu.

Fundraisingové školení vylepší práci humanitárního oddělení s dárci. Projekt Blíž lidem dále počítá s vytvořením fundraisingové strategie Charitě na míru a pořízení potřebných nástrojů, aby ji mohli pracovníci spolu se stážisty vykonávat. Koncem dubna proběhne ještě PR školení, které odstartuje další aktivity.

Fundraiser proškolil jak pracovníky ACHO, tak i studenty z partnerských škol. Foto: K. OpatřilováFundraiser proškolil jak pracovníky ACHO, tak i studenty z partnerských škol. Foto: K. OpatřilováFundraiser proškolil jak pracovníky ACHO, tak i studenty z partnerských škol. Foto: K. Opatřilová

Uskutečnit projekt Blíž lidem se podařilo díky dotaci z České rozvojové agentury.

Kriz_plaminky_ACHO_finalcrpomoc_horiz_r

 

 

Karolína Opatřilová, ACHO